نوشته شده توسط : آوا حسینی

کرم پودر‌ها و دیگر لوازم آرایشی، باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند و ما مجبور هستیم به دفعات آن‌ها را پاک کنیم. آب و صابون به تنهایی برای بیرون آوردن این ذرات کافی نیستند بلکه باید موادی به کار ببریم مانند مواد چرب که ، مواد رنگی این پودر‌ها و جرم‌های پوست را بگیرند و آن‌ها را بیرون بکشند و در نهایت باعث جذب بهتر اکسیژن توسط پوست شوند.
برای این کار می‌توان از روغن‌های پاک‌کننده یا شیرپاک‌کن‌هایی استفاده کرد که دارای مواد چربی کم و سبکی هستند و برای پاک کردن روزانه پوست مناسب هستند. شیرپاک‌‌کن‌‌ها از قدیمی‌ترین محصولات پاک‌‌کننده هستند که بیشتر به شکل روغن در آب استفاده می‌‌شوند و روغن آن‌ها نیز از نوع پارافین انتخاب می‌شود.

شیرپاک‌کن چیست؟

شیرپاک‌کن‌های کرمی ممکن است با پوست شما سازگار نباشند، اما شیرپاک‌کن‌های طبیعی، علاوه بر پاک‌سازی پوست، عوارض خاصی هم برای پوست ندارند. شیرپاک‌کن، نوعی پاک‌کننده است که باعث حذف آلودگی و باقیمانده لوازم آرایشی می‌شود و پوست صورت را به‌طور کامل پاک‌سازی می کند. باید در نظر داشته باشید، زمانی که از لوازم آرایش استفاده می‌کنید و یا زمانی که احساس می‌کنید پوست شما نیاز به پاک‌سازی دارد، می‌توانید از شیرپاک‌کن استفاده کنید.

موارد مورد استفاده از شیرپاک‌کن

  • پاک کردن آرایش از چشم و صورت
  • پاک کردن و شستشوی مداوم صورت برای از بین بردن چربی و تعرق
  • از بین بردن آلودگی‌های محیطی نشسته بر روی پوست

به دلیل وجود ترکیبات کاملاً سازگار با پوست استفاده بیش از یک مرتبه از شیرپاک‌کن به پوست شما صدمه‌ای نخواهد زد اما استفاده بسیار زیاد از آن ممکن است برای برخی افرادی مشکلاتی جزئی پدید آورد لذا توصیه می‌شود شیرپاک‌کن را یک مرتبه صبح، پس از بیدار شدن و یک مرتبه شب هنگام خواب استفاده کنید تا بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

مهم‌ترین فواید استفاده از شیرپاک‌کن

از مهم‌ترین خواص شیرپاک‌کن علاوه بر تمیزی پوست صورت، می‌توان به آب‌رسانی و مرطوب کردن آن در طول شبانه‌روز اشاره کرد. با کمک شیر‌پاک‌کن می توان پوستی تمیز، شاداب و لطیف را تجربه کرد.
مزیت شیرپاک‌کن بر صابون این است که اسیدیته (PH) شیرپاک‌کن متناسب با اسیدیته پوست است و ترکیبات موجود در آن به گونه‌ای است که به چربی‌های لایه اصلی پوست آسیب نمی‌رساند. اما استفاده مکرر از صابون به‌عنوان پاک‌کننده صورت باعث خشکی پوست و در نتیجه بارزتر شدن چین و چروک‌های صورت می‌شود. استفاده از شیرپاک‌کن حد اقل دو مرتبه در روز توصیه می‌شود. البته بنا بر موقعیت شغلی و محیطی فرد ممکن است تعداد دفعات استفاده در روز بیشتر شود.

از دیگر مزایای استفاده از شیرپاک‌کن

  • تمیزکننده عالی پوست صورت
  • مرطوب‌کننده و آب‌رسان
  • بازسازی‌کننده پوست و از بین برنده سلول‌های مرده
  • آرامش‌بخش پوست‌های حساس با جلوگیری کردن از التهاب
  • سفیدکننده و روشن‌کننده پوست
  • تسکین‌دهنده پوست‌های آفتاب‌سوخته


:: برچسب‌ها: شیرپاک‌کن , پاک‌سازی پوست , پوست صورت , مراقبت از پوست , بازسازی پوست , روشن‌کننده پوست , مرطوب‌کننده و آب‌رسان ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

به‌طور کلی تأکید متخصصان تغذیه بر این است که کاهش وزن اصولی و تناسب اندام ماندگار نیازمند زمان و ایجاد عادت‌های غذایی مناسب است. در همین راستا، قابل ذکر است که کاهش وزن سریع با عوارض همراه است، از جمله: ریزش موها، چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن، ضعف اعصاب، افت فشار خون و ضعف و بی‌حالی، پوسیدگی دندان‌ها، بروز سنگ کیسه صفرا، ورم و زخم معده، یبوست و حتی افسردگی از عوارض کاهش وزن سریع هستند.
باید این را بدانید که کاهش وزن سریع، موجب مقاومت بدن در برابر لاغری می‌شود. کاهش وزن سریع که به‌طور معمول در جریان کم‌خوری و ورزش شدید روی می‌دهد، بدن را تحت فشار قرار داده و بدن در برابر لاغری مقاومت می‌کند. بدین ترتیب، به تدریج سرعت کاهش وزن کند و بالاخره در جایی کاهش وزن متوقف می‌شود.
شخصی که با انجام تمرینات ورزشی شدید و کم‌خوری لاغر شده است اگر به هر دلیلی نتواند به همان شدت سابق ورزش کند، ورزش را رها کرده یا غذای خود را افزایش دهد، بدن سریع واکنش نشان می‌دهد، مجدداً وزن افزایش یافته و چاق می‌شود. از طرف دیگر، کم خوردن و گرسنگی سرانجام مقاومت فرد را در هم شکسته و ممکن است باعث شود که حتی بیشتر از قبل غذا بخورد و چاق‌تر شود.
در دوران کاهش وزن باید عادات غذایی چاق‌کننده مانند خوردن غذاهای چرب و پرکالری و مواد غذایی کم‌خاصیت و چاق‌کننده، (نظیر هله هوله و شیرینی‌جات) را به تدریج کنار گذاشت و عادت‌های غذایی مناسب، مانند خوردن غذاهای مفید و کم‌کالری، نظیر سبزیجات، سالاد و مواد پروتئینی را جایگزین آن‌ها کرد و لبنیات، میوه‌ها، نان و برنج نیز باید در حد متعادل مصرف شود.
از دیگر عوامل مهم در این روند، پیاده‌روی است که در کاهش وزن بسیار مؤثر است و اگر همراه با رژیم غذایی باشد، تأثیر آن بیشتر است. البته پیاده‌روی باید با سرعت متوسط و روزانه به مدت نیم تا یک ساعت انجام شود و تا دو ساعت پس از اتمام آن تنها آب نوشیده شود. نوشیدن یک لیوان آب هر نیم ساعت یک بار توصیه می‌شود و لاغر شدن را سرعت می‌بخشد. بهترین زمان برای پیاده‌روی پس از صرف صبحانه است. کسانی که امکان پیاده‌روی در صبح را ندارند، می‌توانند عصرها پیاده‌روی کنند. بهتر است مدت پیاده‌روی از یک ساعت بیشتر نشود؛ چرا که ممکن است در بدن ایجاد مقاومت کند. در این حالت با وجود کاهش وزن بدن اما پس از مدتی روند کاهش وزن متوقف می‌شود. پیاده‌روی کمتر از نیم ساعت نیز تأثیر چندانی در لاغری ندارد. البته افرادی که وزن‌شان زیاد است و آمادگی جسمانی خوبی ندارند یا به کمر درد یا آرتروز مبتلا هستند، لازم است در ابتدا مدت و سرعت پیاده‌روی‌شان کمتر باشد و به تدریج بیشتر شود.



:: برچسب‌ها: تناسب اندام , لاغری , کاهش وزن , عادت‌های غذایی , کاهش وزن سریع , رژیم غذایی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

جعبه‌ تقسیم که جعبه‌ی الکتریکی، جانکشن باکس و یا جعبه‌ی ترمینال نیز نامیده می‌شود، یک جعبه‌ی محافظتی است که سیم‌ها در آن به هم متصل می‌شوند. جعبه‌های تقسیم غالباً در گچ دیوار، سقف، یا بتن کار گذاشته می‌شوند. این جعبه‌ها در اکثر خانه‌ها، ساختمان‌ها، و کارخانه‌ها وجود دارند.

جعبه‌های تقسیم هم در جای سرپوشیده و هم در محیط روباز یافت می‌شوند و به‌صورت توکار یا روکار مورد استفاده قرار می‌گیرند. جعبه‌های تقسیم ضد آب معمولاً در فضای بیرونی استفاده می‌شوند و از فلز یا پلاستیک (مواد اولیه پلاستیک) ساخته می‌شوند.

انواع جعبه‌ تقسیم

نوع مواد به کار رفته در ساخت جعبه تقسیم (ترکیب مواد آن) نقش مهمی در دوام و پایایی آن دارد. بیشتر جعبه‌های تقسیم برقی از فلز و یا پلاستیک (پلیمر) ساخته می‌شوند. چهار نوع اصلی جعبه‌ تقسیم عبارتند از:

  1. جعبه‌ تقسیم فلزی
  2. جعبه‌ تقسیم PVC (پلاستیک)
  3. جعبه‌ تقسیم ABS (پلاستیک)
  4. جعبه‌ تقسیم فایبرگلاس (پلاستیک تقویت شده با الیاف)

در ساخت جعبه تقسیم پلاستیکی معمولاً از مواد اولیه پلاستیک ABS SD0150 پتروشیمی تبریز استفاده می‌شود.

 جعبه تقسیم پلاستیکی (PVC)

جعبه تقسیم PVC با نام جعبه‌ی الکتریکی PVC (مواد اولیه پلاستیک) نیز شناخته می‌شود. جعبه‌های تقسیم PVC (پلی‌وینیل کلراید) بسیار محبوب هستند و این محبوبیت به دلایلی از جمله سبکی، قیمت پایین و قدرت بالا است.
PVC ماده‌ای نارساناست، بنابراین اگر جعبه تقسیم PVC شما با سیم لخت، فیکسچر، یا سوئیچ برخورد کند (در صورت بروز خطا)، برق را هدایت نمی‌کند (رسانا نیست). به این دلیل نیازی نیست که جعبه‌های تقسیم PVC با پایه به زمین وصل شوند. به‌‌راحتی می‌توانید با سوراخ‌هایی در پشت یا طرفین جعبه تقسیم الکتریکی PVC آن را منگنه کنید. علاوه بر سبک بودن، نصب و کار کردن با جعبه تقسیم PVC نیز بسیار آسان است.

 جعبه تقسیم ABS (پلاستیک)

جعبه تقسیم ABS به عنوان جعبه‌ی الکتریکی ABS نیز شناخته می‌شود. ABS (آکریلونیتریل-بوتادین استایرن) پلاستیک سخت، سفت، به راحتی قابل تنظیم، و کم هزینه‌ای است. بسیار شبیه PLC است و در مقایسه با موادی مانند فلز و فایبرگلاس بسیاری از مزایا و معایب آن‌ها را نیز داراست.

تفاوت‌های بین جعبه تقسیم الکتریکی PVC و ABS

  • ABS می‌تواند در برابر دمای سرد مقاومت بالایی داشته باشد و مقاومت آن در برابر ضربه اندکی بالاتر است.
  • PVC کمی ارزان‌تر و مقاومتش در برابر اشعه ماوراء بنفش بالاتر است.
  • ABS مقاومت شیمیایی مشابهی با PVC دارد. ABS مانند PVC ماده‌ای نارساناست. بنابراین، نیازی نیست که جعبه تقسیم ABS با پایه به زمین وصل شود.


:: برچسب‌ها: ABS , جعبه‌ تقسیم , جانکشن باکس , پلاستیک , مواد اولیه پلاستیک , پلیمر , پلی‌پروپیلن , پلی‌اتیلن , پلی‌استایرن ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

در صنعت مرغ‌داری از تجهیزات پلاستیکی متنوع و گوناگونی استفاده می‌شود که در این مقاله به روش تولید، موارد مصرف و نوع مواد مصرفی جهت تولید آن‌ها می‌پردازیم.

1- توری پلاستیکی مرغی چیست؟

مشخصات طور پلاستیکی در طیف گسترده‌ای از شبکه چشمه یا سوراخ (چهارگوش (مربع) و شش‌گوش (لانه‌زنبوری) و پنج ضلعی) توریی مرغی پلاستیکی در رنگ‌های سبز،قرمز،زرد،آبی و … تولید می‌شود توری پلیمری در وزن و ضخامت ۲۰۰ گرم،۲۵۰ گرمی،۳۵۰،۴۵۰ گرمی به‌طور عمده در توری مرغی پلاستیکی تولید می‌شود. ابعاد مختلف عرض ۹۰سانت: هر رول ۲۷ متر مربع، عرض ۱۰۰ سانت: هر رول۳۰ متر مربع، عرض ۱۲۰ سانت: هر رول ۳۶ متر مربع، عرض ۱۵۰ سانت: هر رول ۴۵ متر مربع، عرض ۲ متر: هر رول ۶۰ متر مربع اماده عرضه به بازار می‌شود.
توری پلاستیکی که ازطریق فرآیندهای اکستروژن،اکستروژن پلاستیک (به انگلیسی: Plastics Extrusion) روشی رایج برای شکل‌دهی پروفیل‌ها از مواد پلاستیکی است. ماده خام پلاستیک توسط پیچ‌های دور گرم، ذوب شده و به حرکت در می‌آید. این فرایند، فرایندی پیوسته بوده و در نتیجه می‌تواند قطعات را در طول‌های زیاد تولید کند که برای تولید قطعاتی مثل توری پلیمری یا پلاستیکی لوله و واشر ایده‌آل است. با این حال در اکثر مواقع قطعه اکستروژن شده به طول‌های کمتر بریده می‌شود، گسترش و یا بافندگی تولید می‌شود.
در فرآیند تولید توری مرغی یا توری پلاستیکی از مواد اولیه پلاستیک مختلفی از قبیل پلی‌اتیلن بادی گرید 0035، پلی‌اتیلن بادی گرید bl3، و یا پلی‌اتیلن سنگین EX3 استفاده می‌شود.

2- سبد پلاستیکی (سبد مرغی)

این نوع سبد: سبدهای بزرگ و مقاومی هستند که برای حمل و جابه‌جایی طیور از آن‌ها استفاده می‌شوند. برای تولید این سبدها معمولاً از پلی‌اتیلن سنگین تزریقی گرید 52518 تولید پتروشیمی جم استفاده می‌شود.

3- انواع هیتر و هواکش صنعتی

هیترها و هواکش‌های صنعتی نفش بسیار مهمی در صنعت مرغ‌داری دارند. در ساخت هیترها و هواکش‌های صنعتی معمولاً از قطعات پلاستیکی در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. مواد اولیه پلاستیک برای ساخت این قطعات در اکثر موارد، پلی‌پروپیلن با گرید PP440L، پلی‌پروپیلن با گرید R40 و یا مواد گرید ABS است.

4- انواع دانه‌خوری

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای تجهیز یک مرغ‌داری انواع دانه‌خوری جهت تغذیه طیور است. دانه‌خوری‌ها به‌طور معمول از جنس پلاستیک هستند که برای ساخت آن‌ها از مواد اولیه پلاستیک با گرید پلی‌استایرن هایمپک 7240، پلی‌پروپیلن PPZ30S و یا کریستال 1540 پتروشیمی تبریز استفاده می‌شود.

در پایان یادآور می‌شویم که صنعت مرغ‌داری و مواد اولیه پلاستیک اعم از انواع پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سنگین، انواع پلی‌استایرن ABS، مواد هایمپک و کریستال با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. درساخت انواع وسایل مورد نیاز جهت تجهیز یک مرغ‌داری پیشرفته از انواع گریدهای مواد اولیه پلاستیک استفاده می‌شود.

مرغ‌داری از تجهیزات پلاستیکی متنوع و گوناگونی استفاده می‌شود که در این مقاله به روش تولید، موارد مصرف و نوع مواد مصرفی جهت تولید آن‌ها می‌پردازیم.

1- توری پلاستیکی مرغی چیست؟

مشخصات طور پلاستیکی در طیف گسترده‌ای از شبکه چشمه یا سوراخ (چهارگوش (مربع) و شش‌گوش (لانه‌زنبوری) و پنج ضلعی) توریی مرغی پلاستیکی در رنگ‌های سبز،قرمز،زرد،آبی و … تولید می‌شود توری پلیمری در وزن و ضخامت ۲۰۰ گرم،۲۵۰ گرمی،۳۵۰،۴۵۰ گرمی به‌طور عمده در توری مرغی پلاستیکی تولید می‌شود. ابعاد مختلف عرض ۹۰سانت: هر رول ۲۷ متر مربع، عرض ۱۰۰ سانت: هر رول۳۰ متر مربع، عرض ۱۲۰ سانت: هر رول ۳۶ متر مربع، عرض ۱۵۰ سانت: هر رول ۴۵ متر مربع، عرض ۲ متر: هر رول ۶۰ متر مربع اماده عرضه به بازار می‌شود.
توری پلاستیکی که ازطریق فرآیندهای اکستروژن،اکستروژن پلاستیک (به انگلیسی: Plastics Extrusion) روشی رایج برای شکل‌دهی پروفیل‌ها از مواد پلاستیکی است. ماده خام پلاستیک توسط پیچ‌های دور گرم، ذوب شده و به حرکت در می‌آید. این فرایند، فرایندی پیوسته بوده و در نتیجه می‌تواند قطعات را در طول‌های زیاد تولید کند که برای تولید قطعاتی مثل توری پلیمری یا پلاستیکی لوله و واشر ایده‌آل است. با این حال در اکثر مواقع قطعه اکستروژن شده به طول‌های کمتر بریده می‌شود، گسترش و یا بافندگی تولید می‌شود.
در فرآیند تولید توری مرغی یا توری پلاستیکی از مواد اولیه پلاستیک مختلفی از قبیل پلی اتیلن بادی گرید 0035 -  پلی اتیلن بادی گرید bl3  , و یا پلی اتیلن سنگین EX3 استفاده میشود.

2- سبد پلاستیکی (سبد مرغی ) :

این نوع سبد : سبدهای بزرگ و مقاومی هستند که برای حمل و جابجایی طیور از آنها استفاده میشوند . برای تولید این سبدها معمولا از پلی اتیلن سنگین تزریقی گرید 52518 تولید پتروشیمی جم استفاده میشود .

3- انواع هیتر و هواکش صنعتی:

هیترها و هواکش های صنعتی نفش بسیار مهمی را در صنعت مرغداری دارند در ساخت هیترها و هواکش های صنعتی معولا از قطعات پلاستیکی در بخش های مختلف استفاده میشود . مواد اولیه پلاستیک برای ساخت این قطعات معمولا پلی پروپیلن با گرید PP440L- پلی پروپیلن با گرید R40  و یا مواد ABS  میاشد .

4- انواع دانه خوری :

یکی دیگر ازوسایل مورد نیاز برای تجهیز یک مرغئاری انواع دانه خوری جهت تغذیه طیور میاشد . دانه خوریها معمولا از جنس پلاستیک هستند که برای ساخت آنها معمولا از مواد اولیه پلاستیک با گرید پلی استایرن هایمپک 7240 - پلی پروپیلن PPZ30S  ,  و یا کریستال 1540 پتروشیمی تبریز استفاده میشود .

درپایان یادآور میشویم که صنعت مرغداری و مواد اولیه پلاستیک اعم از انواع پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سنگین - انواع پلی استایرن ABS-  مواد هایمپک و کریستال با هم ارتباط تنگاتنگی دارند .

و درساخت انواع وسایل مورد نیاز جهت تجهیز یک مرغداری پیشرفته از انواع گریدهای مواد اولیه پلاستیک استفاده میشود.



:: برچسب‌ها: مواد اولیه پلاستیک , صنعت مرغ‌داری , توری پلاستیکی , پلی‌اتیلن , سبد پلاستیکی , پلی‌پروپیلن , پلی‌استایرن ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

در این مطلب درباره نیوجرسی پلاستیکی ایران و فواید استفاده از آن صحبت خواهیم کرد. این قطعه‌ی پلاستیکی سخت و مقاوم، در کنار جاده‌ها و خیابان‌ها قرار دارد و دارای کاربردها و استفاده‌های بسیاری است. از کاربردهای این بلوک‌ها می‌توان به جداسازی مسیرها و راه‌ها و مسدود کردن جاده‌ها، اشاره کرد. این کالا که با نام نیوجرسی شناخته می‌شود، از جنس پلاستیک سخت و مقاوم است و در ابعاد و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود.

 فواید استفاده و واردات نیوجرسی پلاستیکی به میزان بسیار زیادی است که در زیر، به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • جابجایی راحت به دلیل سبک بودن
  • قابلیت پر شدن با آب و ماسه
  • داشتن ورودی و خروجی آب و ماسه
  • تنوع در تولید در رنگ‌های مختلف
  • جایگزینی برای قطعات بتنی
  • قابلیت بازیافت در صورت شکسته شدن
  • داشتن اتصال نری و مادگی برای استفاده در مسیرهای طولانی و کمترین امکان آسیب‌پذیری برای افرادی که آن‌ها را جابجا می کنند، از مزیت‌های استفاده از نیوجرسی پلاستیکی می‌باشد.
  • در ساختن نیوجرسی معمولاً از پلی‌اتیلن سنگین بادی یا گرید ۰۰۳۵، پلی‌اتیلن سنگین بادی با گرید BL3  استفاده می‌شود.

پلی‌اتیلن گریدهای ۵۲۵۱۸، و پلی‌اتیلن گرید ۳۸۴۰ نیز کاربرد دارند.



:: برچسب‌ها: پلی‌اتیلن , مواد اولیه پلاستیک , فروش مواد اولیه پلاستیک , پلی‌پروپیلن , پلی‌استایرن , پلی‌اتیلن سنگین , پلی‌اتیلن سبک ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

گفته می‌شود که زندگی ما، روی صورتمان نوشته می‌شود، اما اگر تمایل دارید تغییراتی را که بر اثر گذر عمر روی صورتتان ایجاد شده است، از بین ببرید، مانند پاک کردن چند خط ظریف، بهبود بخشیدن و صاف کردن شیارهای عمیق یا حتی از بین بردن برخی از لکه‌های پوست، تعداد محصولات و عمل‌های زیبایی که برای از بین بردن اثر زمان و قرار گرفتن در معرض آفتاب و جوان‌سازی پوست، مؤثر هستند، در حال افزایش است.

رایج‌ترین روش‌ها

در ادامه چندین روش رایج برای حذف چین‌وچروک‌های ریز، جای زخم، رنگ‌دانه‌های نامنظم و سایر نقص‌ها بررسی می‌شود:

  • بوتاکس. تزریق سم بوتولینیوم که با نام تجاری بوتاکس شناخته می‌شود، دسته‌ای که شامل بوتاکس، دیسپورت و زئومین است، نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است، خطرات بسیار کمی دارد و نیازی به زمان ریکاوری ندارد. در صاف کردن موقت چروک‌های صورت، ابرو و گردن کاملاً مؤثر و کارآمد هستند.
  • فیلرهای بافت نرم. تزریق فیلرهای بافت نرم زیر پوست، می‌تواند ارتفاع استخوان گونه را افزایش دهد، فرم فک را بهبود بخشد، جوش‌ها و زخم‌های ناشی از جراحی را کاهش دهد، گودی زیر چشم و گونه را برطرف کند، چروک‌های عمودی ظریف را پر کند، فرم لب‌ها را بازسازی نماید و چین‌های بین بینی و لب بالا را پر کند (خطوط عمیقی که از بیرون سوراخ‌های بینی شروع و تا گوشه دهان ادامه می‌یابند). بعضی از فیلرها، مانند هیالورونیک اسید و پلی-ال-لاکتیک اسید، درنهایت جذب بدن می‌شوند. سایر ژل‌های فیلر حاوی دانه‌های ریزی از مواد جامد معلق در ژل هستند. این ژل نیز با گذر زمان جذب می‌شود و دانه‌ها چارچوبی برای رشد کلاژن تشکیل می‌دهند.
  • لایه‌بردارهای شیمیایی. لایه‌بردارها برای درمان چین‌وچروک‌ها، لکه‌های ناشی از پیری، از بین رفتن رنگ پوست، زائده‌های پوستی پیش‌سرطانی و زخم‌های سطحی استفاده می‌شود. محلول اسیدیT معمولاً گلیکولیک، سالیسیلیک یا اسیدتری کلرواستیک روی پوست قرار می‌گیرد، سول‌های پوست را حل می‌کند و لایه‌های بالایی ایپیدرم را از بین می‌برد. تأثیر این کار بسته به عمق لایه‌برداری که با توجه به نوع و قدرت محلول تعیین می‌شود، متفاوت خواهد بود.
  • میکرودرم ابرژن. در این روش، پزشک یا متخصص زیبایی ناحیه مد نظر را با بلورهای ریز هیدروکسید آلومینیوم سنباده می‌زند تا پوستی صاف حاصل شود. این روش نسبتاً ارزان است و نیازی به زمان ریکاوری ندارد.
  • میکرونیدلینگ. در این روش پزشک، یک وسیله الکترونیکی یا وسیله‌ای که با باتری کار می‌کند و دارای چندین سوزن کوچک، نازک و تیز است را به‌طور مکرر روی پوست می‌گذارد. این کار آن‌قدری که به نظر می‌رسد دردناک نیست. این سوزن‌ها جراحات جزئی را روی پوست به وجود می‌آورند و فرآیند تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند.برای نفوذ بیشتر و عمیق‌تر مواد، از مواد درمانی مانند هیالورونیک اسید و اسید اسکوربیک، قبل یا بعد از سوزن زدن استفاده می‌کنند. این روش نسبتاً بی‌خطر و ارزان است.
  • لیزردرمانی. لیزر می‌تواند خطوط متوسط تا خیلی عمیق و چین‌وچروک‌ها را از بین ببرد و به میزان قابل توجهی رنگ پوست، بافت و سفتی پوست را بهبود بخشد. لیزر قادر است انواع خاصی از سلول‌ها را در لایه‌های مختلف مورد هدف قرار دهد و مشکلاتی مانند خال لکه شرابی، ماه‌گرفتگی‌های مادرزادی و رگ‌های عنکبوتی را درمان کند. لیزر همچنین می‌تواند حفره‌های ناشی از جوش و بسیاری از جراحات جزئی دیگر را درمان کند.متخصص پوست یا جراح زیبایی شما در تشخیص اینکه کدام یک از انواع لیزر درمانی برای شما مناسب است، کمک خواهد کرد.


:: برچسب‌ها: بوتاکس , فیلر , لایه‌برداری شیمیایی , میکرونیدلینگ , میکرودرم , چین‌و‌چروک , جوان‌سازی , پوست و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

پلی‌اتیلن یا (پلی‌اتین) مهم‌ترین پلاستیک در جهان است و هرساله بیش از 80 میلیون تن تولید می‌شود. به دلیل تنوع گونه‌های پلی‌اتیلن، این پلیمر کاربردهای وسیعی دارد و با انتخاب گرید متناسب با کاربرد پلی‌اتیلن، می‌توان همزمان به خواص مکانیکی و قیمت مناسب دست یافت.

پلی‌اتیلن LL0209AA پلی‌اتیلنی سبک خطی کوپلیمر با نرمال بوتن و حاوی آنتی‌اکسیدان است. این گرید برای مصارف عمومی تولید انواع فیلم‌ها (Film) به‌کار می‌رود و اغلب برای مخلوط کردن با دیگر گریدهای پلی‌اتیلن سبک استفاده می‌شود. فیلم‌‌های حاصله با افزودن این گرید استحکام کششی و مقاومت بیشتری در برابر پارگی دارند.
پلی‌اتیلن‌ها بسته به چگالی، به چهار گونه پلی‌اتیلن با چگالی کم  (LDPE)، پلی‌اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE)، پلی‌اتیلن با چگالی متوسط (MDPE) و پلی‌اتیلن با چگالی زیاد (HDPE) تقسیم می‌شوند.

پلی‌اتیلن سبک خطی خواص مکانیکی برتری نسبت به پلی‌اتیلن سبک دارد، به‌عنوان مثال با اضافه کردن آن به پلی‌اتیلن سبک می‌توان فیلم‌های پلیمری با استحکام و مقاومت کششی بالاتری تولید کرد.
دانسیته‌ی پلی‌اتیلن سبک خطی از پلی‌اتیلن سبک نیز کمتر است. در برابر سوراخ شدن و کشش، مقاومت خوب و بیشتری نسبت به پلی‌اتیلن سبک دارد. LL0209AA پلی‌اتیلن کمکی است و عمده کاربرد این گرید در تولید نایلون، نایلکس و لوله‌های پلی‌اتیلنی است.



:: برچسب‌ها: LL0209AA , LLDPE , پلی‌اتیلن سبک , پلی‌اتیلن , پلاستیک , مواد اولیه پلاستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

ایمپلنت دندان برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اند استفاده می‌شود. ایمپلنت‌ها توسط متخصصین ایمپلنت و بعد از جراحی دندان در استخوان فک کار گذاشته می‌شوند.
ایمپلنت پین‌ باریکی است ساخته شده از تیتانیوم خالص سازگار، که داخل استخوان فک کار گذاشته مي‌شود .پس از این‌که پایه‌ی ایمپلنت به استخوان جوش خورد، مانند ریشه برای تاج دندان جدیدی که قرار است جایگزین دندان ازدست رفته شود عمل می‌کند. در نهایت تاج دندان که مانند دندان طبیعی به نظر می‌رسد، به ایمپلنت متصل شده و فضای خالی دندان ازدست رفته را پر می‌کند.
هنگام انتخاب ایمپلنت ميزان استخوان دردسترس، ميزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته مي‌شود. درصورتی‌که استخوان کافی براي گذاشتن ایمپلنت دردسترس نباشد می‌توان در وضعیت خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط ديگر پیوند زد. همچنين بر حسب ميزان سختی استخوان اقسام پرپیچ و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب مي‌شود.
مکان گذاردن ایمپلنت و مدل سیستم مطلوب تنها به وسیله‌ی معاینه‌ای که دندان‌پزشک انجام مي‌دهد با در نظر گرفتن تمام جوانب اعم از ميزان حجم و دانسیته‌ی استخوان آرواره، تعداد و حالت و استحکام دندان‌های طبيعي فرد، وضعیت لثه، وضعیت و تعداد دندان‌های فک مقابل از عوامل مهم در تشخیص و انجام صحیح درمان است.
ایمپلنت می‌تواند فوراً پس از، از دست رفتن دندان و کشیدن آن یا پس از زمان طولانی مدت ترميم، جایگزین شود. شکل ایمپلنت مثل ریشه‌ی دندان طبيعي است. هنگامی‌که دندانی از دست می‌رود، در صورت عدم جایگزینی سریع با ایمپلنت، قابلیت تحلیل استخوان و کاهش قابلیت جویدن و کج شدن دندان‌های پهلویی وجود دارد.
اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت دندان یا فیکسچر در اندازه‌ی همان ریشه به جای آن قرار داده می‌شود. فیکسچرها قطعاتی در اندازه‌ی دندان طبیعی هستند. ایمپلنت دندان توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل و ساخته می‌شود. ماده‌ای که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می‌شود، تیتانیوم است که در واقع فلزی با کیفیت خوب محسوب می‌شود. جنس قطعات ایمپلنت دندان یا همان فیکسچرها تیتانیوم است. که به دلیل این‌که کاملاً از لحاظ بیولوژیکی با بدن تطابق دارند، در تماس با بدن و استخوان فک هیچ‌گونه واکنش آلرژیک به‌وجود نمی‌آید. که این مورد یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها در علم دندان‌پزشکی است.

قسمت‌های مختلف ایمپلنت

• ایمپلنت: از جنس تیتانیوم بوده و در استخوان فک بالا یا پایین قرار داده می‌شود.

• اباتمنت: از جنس تیتانیوم، طلا یا پورسلن (چینی) بوده و به‌وسیله‌ی پیچ به ایمپلنت متصل می‌شود. این قسمت، ایمپلنت را به تاج دندان وصل می‌کند. شکل آن مانند یک دندان طبیعی است که بریده شده تا تاج روی آن سوار شود.

• ریستوریشن (بخشی که شبیه دندان است): تاج دندان است. معمولاً از ترکیب پورسلین با یک آلیاژ فلزی (PFM) ساخته می‌شود اما می‌تواند تماماً فلز یا پورسلین نیز باشد. تاج به روی اباتمنت پیچ شده یا چسبانده می‌شود. اگر که پیچ شود، سوراخ پیچ با مواد ترمیم‌کننده، مانند کامپوزیت‌های هم‌رنگ پرکردگی دندان، پوشیده می‌شود.

مقاومت تیتانیوم در برابر ترکیبات اسید و نمک و اکسیژن و همچنین خاصیت غیر مغناطیسی بودن آن شرایط لازم و کافی را برای استفاده از آن در ساختمان استخوان فک فراهم می‌آورد. علاوه بر این‌ها بر روی سطح تیتانیومی ایمپلنت یا فیکسچر یک لایه محافظ وجود دارد که این سطح را در مقابل تحلیل و خوردگی محافظ می‌کند. که همه‌ی این موارد باعث می‌شود این قطعه‌ی تیتانیومی به‌عنوان یک جسم خارجی به شمار نرود و با قرار دادن آن در استخوان فک بیماران، به راحتی با آن سازگار شود. البته نوع خاصی از ایمپلنت وجود دارد به نام ایمپلنت لیزری (ایمپلنت ساخته شده با لیزر) که کاملاً متفاوت با ایمپلنت معمولی است و شرایط بهتر و بهینه‌تری دارد.



:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت دندان , پیوند استخوان , دندان‌پزشکی , دندان‌پزشکی زیبایی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

پلی‌اتیلن‌ها از دسته گرمانرم‌ها می‌باشند که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن (C2H4)  به‌دست می‌آیند. پلی‌اتیلن با چگالی بالا را HDPE یا پلی‌اتیلن سنگین می‌گویند. به‌دلیل فشردگی زنجیره‌ی مولکولی در پلی‌اتیلن سنگین، چگالی آن بالا است و به همین دلیل انعطاف‌پذیری آن‌ها کم است بنابرین مقاومت ضربه‌ای در پلی‌اتیلن‌های سنگین نسبت به پلی‌اتیلن سبک کمتر است، ولی مقاومت آن‌ها در برابر مواد شیمیایی و همچنین تنش‌های شکننده‌ی محیطی خوب است. HI500 یک پلی‌اتیلن سنگین طبیعی است که در قالب‌های تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای سفتی و خواص فیزیکی خوبی است. از این ماده جهت تولید جعبه‌های حمل کالا و قطعات مهندسی و صنعتی استفاده می‌شود.
پلی‌اتیلن HI0500 یک پلی‌اتیلن سنگین گرید تزریقی است که خواص مکانیکی بالایی ارائه می‌دهد. کاربرد مواد HI500 در تزریق قطعات صنعتی و جعبه و قطعات با دیواره‌ی ضخیم است. دانسیته‌ی پلی‌اتیلن سنگین بین ۰.۹۵ تا ۰.۹۷ گرم بر سانتی‌متر مکعب است. زنجیره‌های مولکول‌های پلی‌اتیلن سنگین دارای شاخه‌های جانبی کمی هستند و بنابراین امکان نزدیک شدن زنجیره‌های مولکولی به یکدیگر و تشکیل بلورها وجود دارد.
پلی‌اتیلن سنگین بسته به وزن مولکولی زنجیره پلیمری کاربردهای بسیار متنوعی دارد. گریدهای با وزن مولکولی پایین‌تر جهت فرایند تزریق استفاده می‌شوند و در تولید انواع قطعات تزریقی مانند وسایل آشپزخانه و اسباب‌بازی و ... کاربرد دارند.
گریدهای با وزن مولکولی بالاتر جهت تولید فیلم‌های پلیمری و ظروف بادی جهت بسته‌بندی به کار می‌روند. گریدهای با وزن مولکولی بالاتر برای تولید لوله‌های پلی‌اتیلن جهت ‌انتقال آب سرد برای مصارف شهری و کشاورزی کاربرد دارد.

دسته پلی‌اتیلن سنگین  HI050

پلیمر، ترموپلاستیک، پلی‌اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین  (HDPE)

ویژگی پلی‌اتیلن  HI500

خواص مکانیکی بالا

کاربرد مواد  HI500

قطعات صنعتی، جعبه و قطعات با دیواره‌ی ضخیم



:: برچسب‌ها: پلی‌اتیلن , پلاستیک , مواد اولیه پلاستیک , نایلکس , پلیمر , HI500 , پلی‌اتیلن سنگین , HDPE ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

پلی‌اتیلن 6040 در مقایسه با LLDPE معمولی و پلی‌اتیلن متالوسن نسل اول می‌تواند با سرعت خروجی بالا با فشار اکستروژن کم، قابلیت کشش عالی و کنترل‌سنج پردازش شود. سختی بالا همراه با خواص نوری خوب، پتانسیل پایین سنجی قابل توجهی را به همراه دارد.

6040 یک رزین همه کاره است که می‌تواند به‌صورت خالص یا مخلوط برای تولید فیلم‌های تک لایه و چند لایه استفاده شود. کاربردهای معمول عبارتند از: فیلم مخصوص، فیلم بهداشتی، فیلم برجسته، ترکیبات و بسته‌بندی‌های اتوماتیک و مصرفی، مانند کیسه‌های تولیدی. تراکم بالای 6040 استفاده از آن را در کاربردهایی با نیاز به مانع رطوبت، مانند بسته‌بندی مواد غذایی خشک امکان‌پذیر می‌کند و در مقایسه با HDPE که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد، مقاومت در برابر حرارت را بهبود می‌بخشد.



:: برچسب‌ها: 6040 , پلی‌اتیلن 6040 , پلی‌اتیلن , پلاستیک , مواد اولیه پلاستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()