ترندهای روش‌های زیبایی غیرتهاجمی در سال 2019
نوشته شده توسط : آوا حسینی

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های جدید زیبایی برای کاهش نشانه‌های افزایش سن و بهبود تغییر رنگ پوست و ظاهر ترک پوستی و آکنه است. میکرونیدلینگ از سال 1995 که وارد جریان اصلی درمان شد به‌شدت رشد کرد و وقتی نتایج آن شناخته‌تر شد، محبوبیت آن افزایش یافت. ام.دی.پن، شرکتی است که جامعه میکرونیدلینگ را از طریق تأمین تجهیزات برای میکرونیدلینگ مثل خودکارهای میکرونیدلینگ، تجهیزات و محصولات مراقبت از پوست حمایت می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از روش‌های زیبایی غیرتهاجمی که انتظار می‌رود در سال 2019 رشد کند، می‌پردازیم.

روش‌های زیبایی غیرتهاجمی در سال 2019

  • بوتاکس. احتمالاً معروف‌ترین روش زیبایی غیرتهاجمی است که در سال 2017، 7.25 میلیون بار انجام شده است. بوتاکس تزریق ساده‌ای است که فقط جند دقیقه طول می‌کشد. در این روش با تزریق نوروتاکسین زیر پوست که موقتاً عضلات را فلج می‌کند، چین‌وچروک‌ها و خطوط عمیق صاف می‌شوند. اخیراً زنان جوان به‌عنوان اقدامی پیشگیرانه بوتاکس تزریق می‌کنند چون از به وجود آمدن چین‌وچروک در همان ابتدا پیشگیری می‌کند. جدیدترین کاربردهای آن، تزریق در ناحیه زیر بغل برای جلوگیری از تعریق زیاد و درمان برخی مشکلات دندان است.
  • فیلرها. فیلرهای صورت که شبیه به بوتاکس هستند اما ماده متفاوتی دارند، متنوع هستند اما معمولاً حاوی محصولاتی مثل کلاژن (اهداف میکرونیدلینگ پروتئین)، هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت هستند که با کاهش یا از بین بردن چین‌وچروک، ترمیم فرورفتگی جای زخم، بزرگ کردن لب‌ها و پر کردن کلی فضایی که با افزایش سن از دست می‌دهیم، موجب جوان‌سازی پوست می‌شوند. افزایش سن موجب تجزیه موادی در بدن می‌شود (این اتفاق در همه بدن می‌افتد) که موجب بروز چین‌وچروک و افتادگی می‌شوند. قرار گرفتن در معرض خورشید و حرکات عضلات در تجزیه بافت­‌های زیر پوست نقش دارند و موجب ایجاد چین‌وچروک می‌شوند. فیلرها هم مانند بوتاکس موقتی هستند چون بدن ما آن مواد را هم تجزیه می‌کند.
  • رینوپلاستی بدون جراحی. رینوپلاستی، جراحی بینی است. امروزه بسیاری از مردم به‌جای انتخاب روش دائمی جراحی با دوره بهبودی طولانی، تزریق فیلر پوستی را انتخاب می‌کنند که 15 دقیقه طول می‌کشد و کاملاً بینی را تغییر شکل می‌دهد. فیلر آن معمولاً هیالورونیک اسید است که به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد. فیلرهای پوستی که یک تا دو سال ماندگاری دارند احتمالاً در سال 2019 بسیار شایع خواهند شد.
  • لایه‌برداری شیمیایی. پیش‌بینی می‌شود که روش‌های قدیمی زیبایی برای ترمیم سریع در حیطه جراحی زیبایی رشد کنند چون این روش‌ها مثل لایه‌برداری شیمیایی، کارآمدتر و پیشرفته‌تر شده‌اند. لایه‌برداری‌های شیمیایی که زمانی دردناک بودند به دلیل پیشرفت تکنولوژی تقریباً بدون درد شده‌اند. در لایه‌برداری شیمیایی، مواد شیمیایی روی صورت قرار می‌گیرند و سپس کنده می‌شوند. درنتیجه لایه سطحی قدیمی پوست برداشته ‌شده و لایه زیرین جدید و جوان‌تر مشخص می‌شود که موجب جوان‌تر به نظر رسیدن ظاهر می‌شود.
  • میکرودرم‌ابرژن. هم‌خانواده لایه‌برداری شیمیایی است و همان هدف را دارد، برداشتن لایه قدیمی پوست و آشکار کردن لایه جدید. اما در میکرودرم‌ابرژن از ابزار ویژه‌ای برای از بین بردن لایه سطحی و بهبود ظاهر آسیب‌های واردشده بر پوست در اثر نور خورشید، چین‌وچروک، خطوط عمیق، لکه‌های پیری، جای آکنه، ملاسما و مشکلات دیگر پوست مثل انواع تغییر رنگ پوست استفاده می‌شود.
  • میکرونیدلینگ. میکرونیدلینگ، روشی غیرتهاجمی است که به واکنش‌های بدن متکی است چون محرک تولید کلاژن (ماه ای در پوست که به آن استحکام می‌بخشد) است. نتیجه میکرونیدلینگ داشتن ظاهری جوان‌تر است چون کلاژن پوست را مستحکم می‌کند، آن را پر می‌کند و به کاهش وضوح ترک‌های پوستی، جای آکنه و تغییر رنگ پوست کمک می‌کند. میکرونیدلینگ رشد زیادی در سال 2018 داشت و انتظار می‌رود این روند در سال 2019 هم ادامه پیدا کند.

روزبه‌روز افراد بیشتری به‌جای انتخاب آماده‌سازی و بهبودی سخت جراحی زیبایی به سمت روش‌های زیبایی غیرتهاجمی می‌روند. در دهه اخیر، به دلیل شناسایی، تحقیق، اصلاح و تبلیغ میزان تأثیرگذاری، این روش‌ها رشد داشته‌اند. البته نتیجه این روش‌ها موقتی‌تر از جراحی است اما به نظر می‌رسد که بیماران به دنبال نتایجی ضد پیری بدون دردسر هستند. اما در بلندمدت برای دستیابی دائمی به نتایج دلخواهتان باید به سمت جراحی زیبایی بروید.





:: برچسب‌ها: چین‌وچروک , بوتاکس , فیلر , رینوپلاستی , میکرونیدلینگ , میکرودرم‌ابرژن , جوان‌سازی پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: