نوشته شده توسط : آوا حسینی

گفته می‌شود که زندگی ما، روی صورتمان نوشته می‌شود، اما اگر تمایل دارید تغییراتی را که بر اثر گذر عمر روی صورتتان ایجاد شده است، از بین ببرید، مانند پاک کردن چند خط ظریف، بهبود بخشیدن و صاف کردن شیارهای عمیق یا حتی از بین بردن برخی از لکه‌های پوست، تعداد محصولات و عمل‌های زیبایی که برای از بین بردن اثر زمان و قرار گرفتن در معرض آفتاب و جوان‌سازی پوست، مؤثر هستند، در حال افزایش است.

رایج‌ترین روش‌ها

در ادامه چندین روش رایج برای حذف چین‌وچروک‌های ریز، جای زخم، رنگ‌دانه‌های نامنظم و سایر نقص‌ها بررسی می‌شود:

  • بوتاکس. تزریق سم بوتولینیوم که با نام تجاری بوتاکس شناخته می‌شود، دسته‌ای که شامل بوتاکس، دیسپورت و زئومین است، نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است، خطرات بسیار کمی دارد و نیازی به زمان ریکاوری ندارد. در صاف کردن موقت چروک‌های صورت، ابرو و گردن کاملاً مؤثر و کارآمد هستند.
  • فیلرهای بافت نرم. تزریق فیلرهای بافت نرم زیر پوست، می‌تواند ارتفاع استخوان گونه را افزایش دهد، فرم فک را بهبود بخشد، جوش‌ها و زخم‌های ناشی از جراحی را کاهش دهد، گودی زیر چشم و گونه را برطرف کند، چروک‌های عمودی ظریف را پر کند، فرم لب‌ها را بازسازی نماید و چین‌های بین بینی و لب بالا را پر کند (خطوط عمیقی که از بیرون سوراخ‌های بینی شروع و تا گوشه دهان ادامه می‌یابند). بعضی از فیلرها، مانند هیالورونیک اسید و پلی-ال-لاکتیک اسید، درنهایت جذب بدن می‌شوند. سایر ژل‌های فیلر حاوی دانه‌های ریزی از مواد جامد معلق در ژل هستند. این ژل نیز با گذر زمان جذب می‌شود و دانه‌ها چارچوبی برای رشد کلاژن تشکیل می‌دهند.
  • لایه‌بردارهای شیمیایی. لایه‌بردارها برای درمان چین‌وچروک‌ها، لکه‌های ناشی از پیری، از بین رفتن رنگ پوست، زائده‌های پوستی پیش‌سرطانی و زخم‌های سطحی استفاده می‌شود. محلول اسیدیT معمولاً گلیکولیک، سالیسیلیک یا اسیدتری کلرواستیک روی پوست قرار می‌گیرد، سول‌های پوست را حل می‌کند و لایه‌های بالایی ایپیدرم را از بین می‌برد. تأثیر این کار بسته به عمق لایه‌برداری که با توجه به نوع و قدرت محلول تعیین می‌شود، متفاوت خواهد بود.
  • میکرودرم ابرژن. در این روش، پزشک یا متخصص زیبایی ناحیه مد نظر را با بلورهای ریز هیدروکسید آلومینیوم سنباده می‌زند تا پوستی صاف حاصل شود. این روش نسبتاً ارزان است و نیازی به زمان ریکاوری ندارد.
  • میکرونیدلینگ. در این روش پزشک، یک وسیله الکترونیکی یا وسیله‌ای که با باتری کار می‌کند و دارای چندین سوزن کوچک، نازک و تیز است را به‌طور مکرر روی پوست می‌گذارد. این کار آن‌قدری که به نظر می‌رسد دردناک نیست. این سوزن‌ها جراحات جزئی را روی پوست به وجود می‌آورند و فرآیند تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند.برای نفوذ بیشتر و عمیق‌تر مواد، از مواد درمانی مانند هیالورونیک اسید و اسید اسکوربیک، قبل یا بعد از سوزن زدن استفاده می‌کنند. این روش نسبتاً بی‌خطر و ارزان است.
  • لیزردرمانی. لیزر می‌تواند خطوط متوسط تا خیلی عمیق و چین‌وچروک‌ها را از بین ببرد و به میزان قابل توجهی رنگ پوست، بافت و سفتی پوست را بهبود بخشد. لیزر قادر است انواع خاصی از سلول‌ها را در لایه‌های مختلف مورد هدف قرار دهد و مشکلاتی مانند خال لکه شرابی، ماه‌گرفتگی‌های مادرزادی و رگ‌های عنکبوتی را درمان کند. لیزر همچنین می‌تواند حفره‌های ناشی از جوش و بسیاری از جراحات جزئی دیگر را درمان کند.متخصص پوست یا جراح زیبایی شما در تشخیص اینکه کدام یک از انواع لیزر درمانی برای شما مناسب است، کمک خواهد کرد.


:: برچسب‌ها: بوتاکس , فیلر , لایه‌برداری شیمیایی , میکرونیدلینگ , میکرودرم , چین‌و‌چروک , جوان‌سازی , پوست و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آوا حسینی

پلی‌اتیلن یا (پلی‌اتین) مهم‌ترین پلاستیک در جهان است و هرساله بیش از 80 میلیون تن تولید می‌شود. به دلیل تنوع گونه‌های پلی‌اتیلن، این پلیمر کاربردهای وسیعی دارد و با انتخاب گرید متناسب با کاربرد پلی‌اتیلن، می‌توان همزمان به خواص مکانیکی و قیمت مناسب دست یافت.

پلی‌اتیلن LL0209AA پلی‌اتیلنی سبک خطی کوپلیمر با نرمال بوتن و حاوی آنتی‌اکسیدان است. این گرید برای مصارف عمومی تولید انواع فیلم‌ها (Film) به‌کار می‌رود و اغلب برای مخلوط کردن با دیگر گریدهای پلی‌اتیلن سبک استفاده می‌شود. فیلم‌‌های حاصله با افزودن این گرید استحکام کششی و مقاومت بیشتری در برابر پارگی دارند.
پلی‌اتیلن‌ها بسته به چگالی، به چهار گونه پلی‌اتیلن با چگالی کم  (LDPE)، پلی‌اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE)، پلی‌اتیلن با چگالی متوسط (MDPE) و پلی‌اتیلن با چگالی زیاد (HDPE) تقسیم می‌شوند.

پلی‌اتیلن سبک خطی خواص مکانیکی برتری نسبت به پلی‌اتیلن سبک دارد، به‌عنوان مثال با اضافه کردن آن به پلی‌اتیلن سبک می‌توان فیلم‌های پلیمری با استحکام و مقاومت کششی بالاتری تولید کرد.
دانسیته‌ی پلی‌اتیلن سبک خطی از پلی‌اتیلن سبک نیز کمتر است. در برابر سوراخ شدن و کشش، مقاومت خوب و بیشتری نسبت به پلی‌اتیلن سبک دارد. LL0209AA پلی‌اتیلن کمکی است و عمده کاربرد این گرید در تولید نایلون، نایلکس و لوله‌های پلی‌اتیلنی است.



:: برچسب‌ها: LL0209AA , LLDPE , پلی‌اتیلن سبک , پلی‌اتیلن , پلاستیک , مواد اولیه پلاستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()